spotten logo
Spotten logo

Om Spotten

Blogg

Kundeservice

Logg inn

Vilkår Spotten.no

1. INTRODUKSJON

1.1 Les disse vilkårene og betingelsene nøye før du bruker spotten.no. Det danner en juridisk bindende avtale mellom deg ("deg", "din", "brukeren", "verten" eller "gjesten") og Spotten AS hvis registrerte firmanummer er 928 235 211 ("vi", "oss" , «vår» eller «Selskapet») som styrer din bruk av denne nettsiden («nettstedet») og tjenestene våre.

1.2 Ved å registrere opplysningene dine på nettstedet eller bruke noen tjenester levert av selskapet ("tjenestene") på noen måte, godtar du ("brukeren" eller "du") å være bundet av følgende vilkår og betingelser ("den Vilkår og betingelser"), for å informere selskapet om alle bestillinger som er foretatt, og betale de relevante gebyrene. Hvis du ikke godtar alle vilkårene og betingelsene, må du ikke ta i bruk nettstedet og tilhørende tjenester. Selskapet forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og betingelser fra tid til annen uten varsel. Du vil bli ansett for å ha lest og akseptert disse vilkårene og betingelsene, inkludert eventuelle endringer, hver gang du bruker nettstedet.

1.3 Tjenestene tilbys for å lette utvekslingen av bestillinger mellom brukere av nettstedet. "Bestilling" betyr levering av privat lagringsplass / parkeringsplass e.l (også her omtalt som «spot») av brukere som annonserer slik plass ("utleier") til brukere som lagrer gjenstander på slik plass ("leietaker"). Selskapets hovedfunksjon er tilrettelegge for at de to parter utleier og leietaker kan bli enige om leieavtale, og vi er ikke en utleiemegler eller eiendomsmegler.

1.4 Tjenestene våre er ikke tilgjengelige for, og kan ikke brukes av personer under 18 år eller for midlertidig eller ubestemt suspenderte brukere. Hvis du ikke kvalifiserer, vennligst ikke bruk tjenestene våre. Hvis du registrerer deg som en virksomhetsenhet, ved å godta disse vilkårene og betingelsene, bekrefter du at du har myndighet til å binde den virksomheten til disse vilkårene og betingelsene.

1.5 Ved å opprette bruker hos spotten.no aksepterer man å motta nyhetsbrev og reklame for Spotten AS gjennom e-post og sms. Man kan fritt avskrive seg som mottaker senere.

1.6 ved utleie gjennom spotten får du utbetalt dine månedlige leieinntekter innen 14 dager ut i neste måned.

2. DEFINISJONER

Booking – betyr et arrangement for lagring eller parkering mellom to Brukere. Det er to typer reservasjoner på SPOTTEN plattformen: en bestilling med en fast varighet (en «timebestilling" og/ eller periodebestilling) eller en bestilling uten fast varighet (en "månedlig rullerende bestilling, også kalt abonnement»).

Bestillingsavtale – betyr standardkontrakten for en bestilling som leveres av selskapet for underskrift av en vert og en gjest. En bestilling vil kun bli gjort når en oppdatert bestillingsavtale er fullstendig utfylt og signert av partene. Det benyttes offentlig godkjente verifiseringssystemer for «signering» som eksempel bank-id. Bestillingsavtalemalen kan endres fra tid til annen etter selskapets skjønn

Provisjon, tjenestehonnorar og/eller gebyr – betyr et beløp som tilsvarer en prosentandel av Avtalesummen som belastes av selskapet for levering av dets tjenester. Avtalesum og eller leiepris - betyr det totale beløpet som skal betales av leietaker for en bestilling, og inkluderer prisen pluss selskapets provisjon

Garanti - betyr garantien for kompensasjon for tap eller skade gitt til underskrivere av selskapet hvis betingelser, begrensninger og unntak er angitt i punkt 7 i disse vilkårene og betingelsene. Leietaker el. Gjest – betyr personen som betaler prisen og bruker en lagringsplass/ parkeringsplass til å lagre gjenstander eller parkere et(e) kjøretøy(er) som tilhører dem eller er under deres kontroll.

Utleier el. Vert – betyr personen som annonserer via nettstedet og gir en lagringsplass/ parkeringsplass for at leietaker skal kunne lagre gjenstandene sine eller parkere kjøretøyet sitt. Oppføringsadresse og/eller spotplass – betyr lokalene som inneholder lagrings-/ parkeringsplassen som er gjenstand for en bestilling. Oppføringsadressen / spotplass vil bli registrert i bestillingsavtalen som en postadresse. Betalingsløsning – betyr tredjeparts elektroniske betalingssystem gjort tilgjengelig av selskapet for brukere på nettstedet.

Forbudte gjenstander - betyr gjenstander som ikke kan lagres under disse vilkårene og betingelsene under noen omstendigheter, og som er angitt i punkt 3.4. Kvalifiserende tap - betyr tap eller skade som oppstår i løpet av gyldighetsperioden til en reservasjon, (i) hvis det kreves av verten, på strukturen, inventaret og/eller utstyret til lokalene som de eier, (ii) hvis det kreves av gjesten , til gjenstander som eies av gjesten og lagres på oppføringsadressen.

Registreringsdetaljer - betyr informasjonen som brukes til å identifisere hver unike bruker, som omfatter et brukeridentifikasjonsnummer, en e-postadresse og et telefonnummer. Signatur - betyr en underskriver til en bestillingsavtale. En underskriver kan enten være en vert eller en gjest

Oppbevaringsplass el. parkeringsplass - betyr den fysiske plassen på oppføringsadressen der gjenstander er lagret eller kjøretøyer parkert i henhold til en bestillingsavtale. Lagrede varer - betyr varene og gjenstandene som skal lagres eller kjøretøyer parkert under en reservasjon.

Strukturelle skader - betyr skade av enhver art på konstruksjonen, inventar og utstyr til de fysiske lokalene.

Strukturell skadehendelse - betyr en hendelse som forårsaker strukturell skade på lageret/ parkeringsplassen eller oppføringsadressen, og kan omfatte en eller flere diskrete tilfeller av skade eller tap, så lenge de har et årsakselement til felles. Selskapet forbeholder seg den absolutte rett etter eget skjønn til å bestemme hva som utgjør en strukturell skadehendelse i praksis, hva som var årsaken til en slik hendelse, og om skaden ble forårsaket av en enkelt slik hendelse, eller flere hendelser

Bruker - Betyr en bruker av nettstedet og/eller våre tjenester.

3. FORPLIKTELSER FOR ALLE BRUKERE

3.1 Registrering på nettstedet krever at brukeren fullfører enten registreringsprosessen for leietaker eller utleier-registreringsprosessen, som utgjør "registreringsdetaljer" for brukerkontoen din.

3.2 Enhver bruker av SPOTTEN er ansvarlig for all aktivitet som utføres på nettstedet. Hvis du oppdager eller mistenker at noen av dine personlige detaljer er kjent av en tredjepart eller blir brukt uten autorisasjon, må du umiddelbart informere oss via e-post på [email protected]

3.3 Selskapet gir brukerne en mal for bestillingsavtale på nettstedet, med det formål å registrere logistiske og andre detaljer for hver bestilling. Alle brukere som foretar en bestilling må fylle ut detaljene og, etter signatur fra både verten og gjesten, gi selskapet en signert kopi av den utfylte bestillingsavtalen, som kan skannes og sendes via e-post til [email protected]. Det er en betingelse for garantien at selskapet mottar en kopi av gjeldende bestillingsavtale signert av begge parter innen syv dager etter underskrift, og manglende overholdelse av dette kravet vil ugyldiggjøre garantien.

3.4 "Forbudte gjenstander". Følgende varer kan ikke lagres under en bestilling under noen omstendigheter: giftig, farlig, forurenset, radioaktivt eller forurenset gods; skytevåpen, ammunisjon, våpen eller eksplosiver; radioaktive materialer; brannfarlig eller farlig gods inkludert bensin, gass, olje, maling, white spirit eller tennvæske; levende eller døde planter, dyr, insekter, sopp eller bakterier; mat, drikke eller lett bedervelige varer inkludert frukt, grønnsaker, kjøtt eller ost; alt fuktig, muggent, råttent eller infisert med eller skadet av parasitter; enhver gjenstand som avgir røyk eller sterk lukt, produserer gass eller lekker væske; kontanter og verdipapirer; ulovlige varer inkludert alle typer narkotika, narkotikautstyr eller stjålet eiendom; Avfall; enhver gjenstand som skaper støy, genererer varme, øker i størrelse eller kan sprekke; væske av enhver type; eller enhver gjenstand hvis tilstedeværelse ville ugyldiggjøre enhver forsikring som ellers ville dekke gjenstandene eller lagrings-/parkeringsplassen.

3.5 I tilfelle den andre parten i en reservasjon fremsetter et krav under SPOTTEN sin forsikringsskilder, samtykker du i å samarbeide umiddelbart og fullt ut med alle rimelige forespørsler fra den parten i forhold til det kravet. I praksis, og uten begrensning, kan dette bety å svare på forespørsler om informasjon eller dokumenter, eller tillate inspeksjon av Lager/ Parkeringsplass eller Lagrede varer.

4. YTTERLIGERE FORPLIKTELSER FOR UTLEIER

4.1 Utleier må oppgi detaljer om spotplassen, sammen med eventuelle betingelser for lagring eller parkering de ønsker å gjelde, på oppføringssiden til nettstedet. En slik beskrivelse kan inkludere tekst, grafikk, bilder og annet relevant innhold og bør inkludere detaljer som størrelse, plassering, sikkerhet og tilgang som tilbys. Alle beskrivelser og informasjon som gis må være nøyaktige, fullstendige, oppdaterte og sannferdige etter beste kunnskap og tro. I tilfelle lagrings-/ parkeringsplassen blir utilgjengelig av en eller annen grunn, godtar du å informere selskapet om at du ønsker å suspendere oppføringen din.

4.2 Utleier vil overholde tilgangs- og sikkerhetsordningene som er angitt i bestillingsavtalen.

4.3 Utleier vil bruke rimelige anstrengelser for å beskytte og opprettholde sikkerheten til de lagrede varene og sikre at de forblir uforstyrrede og i alle fall ta minst tilsvarende sikkerhetstiltak i forhold til de lagrede varene som utleier gjør med sin egen eiendom på de samme lokalene.

4.4 Hvis bestillingsavtalen avsluttes tidlig av andre grunner enn brudd på disse vilkårene og betingelsene fra gjesten, vil utleier gi beskjed til selskapet og gjesten i tråd med SPOTTEN sine retningslinjer for kansellering og refusjon. Selskapet forbeholder seg retten til å suspendere brukerkontoen til enhver utleier som etter selskapets mening sier opp en bestillingsavtale tidlig uten god grunn.

4.5 Det er utleiers ansvar å sikre at annonsering av deres lagrings-/parkeringsplass via nettsiden ikke vil bryte med eller ugyldiggjøre gjeldende boliglån, forsikring eller annen avtale eller policy. Som sådan er det en utleiers ansvar å sjekke vilkårene i en slik avtale eller policy før du annonserer lagrings-/parkeringsplassen din.

4.6 Brukeren må ha lovlig tillatelse til å annonsere spotplassen på Nettstedet. Det er brukerens ansvar å undersøke lovligheten av å gjøre lagrings-/parkeringsplassen tilgjengelig for andre personer.

5. YTTERLIGERE FORPLIKTELSER FOR LEIETAKER / GJESTEN

5.1 Leietaker forplikter seg til å betale leieprisen umiddelbart, fullstendig og i god tro og ved å bruke selskapets betalingsansvarlige.

5.2 Leietaker samtykker i å tilby rimelig kompensasjon til utleier i det usannsynlige tilfellet av skade på spotplassen og/eller oppføringsadressen forårsaket av de lagrede varene eller ved enhver uaktsom handling eller unnlatelse fra leietaker. Rimelig kompensasjon vil normalt bety å betale for rimelige reparasjoner, eller utskifting der spotplassen og/eller oppføringsadressen eller deler av denne er skadet uten å kunne repareres.

5.3 Leietaker vil kun bruke oppbevarings-/parkeringsplassen for midlertidig lagring eller parkering av lagrede varer i samsvar med disse vilkårene og betingelsene og ikke forsøke å bruke den til andre formål, eller gjøre noen permanente fysiske endringer i den, eller gjøre alt som vil forstyrre utleiers rimelige glede av resten av lokalene.

5.4 Leietaker vil fjerne de lagrede varene fra spotplassen på forespørsel fra utleier, forutsatt at utleier eller selskapet har gitt varsel til leietaker i tråd med Spotten sine retningslinjer for kanselleringer og refusjoner. Hvis leietaker ikke fjerner lagrede varer innen den angitte varselperioden, vil paragraf 12.2 gjelde.

6. GEBYRER

6.1 Oppføring av en spotplass og forespørsler om å lagre eller parkere hos en vert er gratis.

6.2 Alle økonomiske transaksjoner mellom brukere vil bli behandlet av betalingsansvarlig. Ved å bruke spotten sin betalingsløsning bekrefter du at du har lest og godtar vilkårene som gjelder for for å ta i bruk plattformens tjenester og betalingsvilkår. Sistnevnte finner her.

6.3 Leiepris omfatter prisen (betales til utleier) og provisjonen / tjenestegegebyr (betales til selskapet). Tjenestegebyret består av to deler - utleiergebyr og leietakergebyr

6.3.1 Ueleiegebyr er satt til 2,5 % (eks. MVA) av Prisen belastet av utleier for avtaleinngåelse med en leietaker.

6.3.2 Leietakerhonnorar er satt til 15 % (eks. mva) av avtalesummen, og 25 % (eks. mva) ved timebooking. Kun gjeldende for parkering.

6.3.3 Betalingsansvarlig vil behandle betalinger til både utleier og til selskapet.

6.4 Alle brukere godtar uttrykkelig at alle avtalesummer og tjenestegebyr for alle bestillinger må utføres via betalingsadministratoren. Utleier kan ikke under noen omstendigheter be om eller akseptere betaling av avtalesum knyttet til en bestilling i kontanter eller via direkte bankoverføring eller et annet betalingsmiddel. På samme måte kan leietaker under ingen omstendigheter tilby eller forsøke å betale for en bestilling / booking annet enn via betalingsadministratoren. Ethvert brudd på denne klausulen kan føre til sletting av brukerkontoen din og et krav fra selskapet mot deg for tjenestehonnorar som ville ha vært på grunn av selskapet hvis bestillingen ble utført i samsvar med disse vilkårene og betingelsene. I slike tilfeller godtar alle brukere herved at selskapet skal ha rett til å trekke fra ethvert slikt beløp fra prisen som skal betales til utleier, og alle leietakere samtykker i å tilbakebetale utleier for gjestens andel av et slikt fradrag fra selskapet.

6.5 Manglende betaling av gebyrer: Hvis gjesten unnlater å betale avtalesum på forfallsdatoen, kan selskapet eller utleier nekte ham/henne tilgang til oppføringsadressen eller spotplassen, og kan flytte de lagrede varene etter eget skjønn . Hvis det skyldige beløpet ikke betales i sin helhet innen 30 dager, kan selskapet gi en skriftlig melding til gjesten (på e-postadressen eller postadressen som er oppgitt i bestillingsavtalen) om selskapets eller utleiers intensjon om å selge varene innen 10 dager. Hvis det skyldige beløpet ikke er betalt i sin helhet etter en ytterligere 10- dagers periode, samtykker leietaker i at selskapet eller utleier kan selge de lagrede varene og sette inntektene fra dette salget mot beløpet som skal betales i henhold til disse vilkårene og betingelsene. Enhver mangel vil fortsatt være skyldig gjesten. Hvis selskapet eller verten ikke er i stand til å selge de lagrede varene innen 60 dager etter datoen da det utestående beløpet forfalt, og beløpet eller deler av det forblir utestående, samtykker gjesten i at selskapet eller verten kan avhende det lagrede. Varer som selskapet eller verten finner passende

7. SPOTTEN BESKYTTELSESGARANTI

7.1 Selskapet garanterer å betale et beløp som kompensasjon for tap av skade på eiendommen din, med forbehold om begrensningene, unntakene og betingelsene i denne klausulen 7. Du bør lese hele denne klausulen nøye før du inngår en bestilling for å sikre at du gjør det ikke gjøre noe som vil ugyldiggjøre garantien.

7.2 DU SAMTYKKER AT SELSKAPET I ALLE TILFELLER VIL AVGJØRE ETTER SITT ENESTE SKJØNN OM EVENTUELLE KRAV I HENHOLD TIL DENNE KLAUSULEN OPPFYLLER BETINGELSENE I DENNE KLAUSJONEN, OG HVILKE TILLEGG ER DET GJELDER. ENDELIG OG BINDENDE. Du erkjenner og godtar videre at:

7.2.1 Vi forbeholder oss retten til å trekke tilbake garantien når som helst før et krav fremsettes, og etter tilbaketrekking vil ingen nye krav bli vurdert;

7.2.2 Garantien er ment å fremme bruken av tjenestene våre ved å oppmuntre brukere til å formalisere sine ordninger. Garantien er en garanti for ansvar mellom brukere og er ikke et tilbud om å forsikre eiendommen din og utgjør ikke en forsikringsavtale. Utleier og leietaker må selv påse at egne innboforsikring gjelder. Spotten vil til enhver tid strekke seg for å tilgjengeliggjøre hensiktsmessig forsikring via en tredjepart. Brukere er selv ansvarlig for å aktivt ha hensiktsmessig forsikring.

7.3 For å være kvalifisert for vederlag for en garantibetaling, må du overholde følgende betingelser til enhver tid. Hvis du, etter selskapets rimelige oppfatning, ikke er fullt ut i samsvar med hvert krav i denne klausulen, eller hvis du slutter å være samsvarende når som helst under prosessen med å påberope seg garantien (for eksempel ved å motta en forsikringsutbetaling), vil garantien vil være ugyldig og ingen betaling vil bli gjort til deg. Hvis du ikke ønsker eller ikke er i stand til å overholde noen av disse betingelsene, bør du informere oss og garantien vil ikke gjelde for deg:

7.3.1 Begge underskriverne av bestillingen som gir opphav til kravet må være privatpersoner, uavhengig av hvilken underskriver som har lidd det påståtte tapet eller skaden. For å unngå tvil vil garantien ikke gjelde der underskriveren er en bedrift eller en ikke-kommersiell organisasjon eller enhet.

7.3.2 Du må (a) ha lidd tap eller skade på eiendom i løpet av en reservasjons gyldighetsperiode; (b) være 18 år eller eldre og en registrert bruker av SPOTTEN; (c) være underskriver av bestillingen som gir opphav til kravet; (d) har sendt eller mottatt alle betalinger ved hjelp av betalingsadministratoren for den bestillingen; (e) ikke har begått et vesentlig brudd på noen av disse vilkårene og betingelsene, og (f) hvis du er verten, være forsikringstaker for en gyldig innboforsikring som dekker oppføringsadressen og lagrings-/parkeringsplassen mot utilsiktet skade og tyveri.

7.3.3 Du må ha gitt selskapet en kopi av bestillingsavtalen signert av verten og gjesten innen syv dager etter underskrift. Garantien vil kun gjelde for innhold spesifisert i den signerte bestillingsavtalen, som maksimalt 30.000,- vil bli betalt for.

7.3.4 Du må enten være (a) når det gjelder Verten, eieren eller panthaveren eller kontraktsleietakeren for oppføringsadressen, eller (b) når det gjelder gjest, eieren av alle varene som garantien gjelder for skal påberopes.

7.3.5 Du må ha gjort ditt beste for å løse situasjonen og gjenopprette tapene dine: (a) til å begynne med, med den andre signataren etter gjensidig avtale om ansvar og passende kompensasjon og med henvisning til bestillingsavtalen; (b) der det er mistanke om eller påstått tyveri eller kriminell skade, ved å kontakte politiet og, etter utfallet av en kriminell etterforskning, fremsette krav om erstatning til ethvert forsikringsselskap eller annet organ (inkludert uten begrensning offentlige organer eller ordninger) som er eller blir tilgjengelig etter en slik undersøkelse; og (c) ved å fremsette krav eller krav til alle eksisterende forsikringsselskaper (inkludert uten begrensning til husholdningsforsikringsselskaper) og forfølge dem til deres offisielle konklusjon

7.3.6 Du må ikke ha mottatt noen utbetaling av noe som helst beløp fra noen forsikringsgiver eller den andre underskriveren eller noen annen tredjepart med hensyn til tapet du krever.

7.3.7 Du må ikke ha fremsatt noen krav i henhold til denne klausulen:

(a) innen en periode på 12 måneder før datoen du sender inn kravet ditt; eller

(b) som gjelder tap eller skade som oppstår innen 12 måneder etter tapet eller skaden som kreves for

7.3.8 Du må være forberedt:

(a) å avsløre relevant kommunikasjon fra forsikringsselskapet til oss (i den grad du har tillatelse til å gjøre det under noen konfidensialitetsforpliktelser) inkludert, men ikke begrenset til korrespondanse angående eventuelle krav du fremsetter mot en forsikringspolise med hensyn til tapet eller skaden som kreves til; og

(b) etter selskapets skjønn å sende inn en forespørsel om datatilgang på egen regning til svindelforebyggende byråer eller forsikringsinformasjonsutvekslinger og å avsløre all informasjon mottatt til oss unntatt der vi godtar at noen del av slik informasjon er ikke relevant.

7.3.9 Selskapet må ikke ha noen grunn til å mistenke deg for uærlighet. For å unngå tvil vil ikke garantien gjelde og brukerstatusen din suspenderes der selskapet oppdager eller med rimelighet mistenker:

(a) basert på informasjon mottatt fra en hvilken som helst relevant, anerkjent kilde (inkludert, men ikke begrenset til politiet eller ethvert myndighet eller reguleringsorgan), at du har til hensikt eller forsøker å misbruke garantien;

(b) at du har vært involvert i enhver uredelig eller illegitim aktivitet relatert til falske forsikringskrav eller lignende uærlighet; eller

(c) at ethvert tap eller skade som ellers ville blitt dekket av garantien, var et resultat av ulovlig eller uærlig handling eller unnlatelse fra deg.

7.3.10 Du må samarbeide fullt ut med alle undersøkelser og forespørsler fra selskapet for å utføre sine undersøkelser og forpliktelser i henhold til denne klausulen.

7.4 Finansielle rammer for garantien. Med forbehold om begrensningene, ekskluderingene og betingelsene i denne paragraf 7, vil selskapet betale opptil et maksimum på kr 30.000 ,- for å reparere eller erstatte (etter vårt skjønn) eiendommen din som er skadet eller ødelagt som følge av et kvalifisert tap. Erstatningsartikler vil bli verdsatt til deres faktiske kontantverdi, det vil si deres nåværende markedsverdi minus slitasje. Den sentimentelle verdien av gjenstander skal ikke være relevant for verdivurderingen. Strukturell skade på lagringsplassen/parkeringsplassen eller oppføringsadressen vil være underlagt en grense for all skade forårsaket på kr 5000 per strukturell skadehendelse, og maksimalt 30.000 totalt.

7.5 Prosess for å påberope seg garantien. Unnlatelse av å overholde fristene i denne klausulen vil ugyldiggjøre garantien. Du må varsle selskapet via e-post og be om et kravskjema, som må fylles ut innen syv dager etter oppdagelse av tapet eller skaden du ønsker å påberope deg garantien for. Du må samarbeide om å levere alle bevis på din identitet, adresse og tap eller skade som vi med rimelighet krever. Der det er mistanke om kriminell skade, tyveri eller annen kriminell aktivitet, må du ha varslet politiet innen 48 timer etter oppdagelsen og før du varsler oss, og når du varsler selskapet må du oppgi et referansenummer for forbrytelsen. Du vil bli bedt om å fylle ut et online spørreskjema/sjekkliste for å tillate oss å vurdere din overholdelse av betingelsene i paragraf 7.3 og vurdere om kravet ditt er ekskludert i henhold til punkt 7.8 eller på annen måte ikke er kvalifisert for behandling. Vi vil kontakte deg innen tre virkedager for å informere om kravet ditt er kvalifisert for behandling, og gir deg ett av tre svar:

7.5.1 "Krav ugyldig", som betyr at kravet ditt ikke dekkes av garantien av den eller de oppgitte grunnene;

7.5.2 "Ventende krav", som betyr at kravet ditt er på vent inntil trinnene som er skissert i svaret er tatt og fullført til en konklusjon. Dette vil normalt innebære at utfallet av et krav mot forsikring eller en strafferettslig etterforskning avventes. Det er ditt ansvar å opprettholde kontakt med politiet og/eller forsikringsselskap for å følge prosessen med etterforskning, straffesak eller krav. Når du mener at resultatet er åpenbart, kan du sende inn kravet på nytt, og prosessen beskrevet i punkt 6.4 vil bli gjentatt; eller

7.5.3 "Kvalifisert krav", noe som betyr at vi er forberedt på å vurdere kravet ditt og at du har 30 dager fra mottak av vårt svar til å følge trinnene i paragraf 7.6.

7.6 Hvis vårt svar på prosessen beskrevet i paragraf 7.5 er at du har et kvalifisert krav, må du sende inn et fullstendig krav innen 30 dager etter det svaret. Et fullstendig krav må inneholde:

7.6.1 En erklæring signert av deg som bekrefter at informasjonen i kravet er sann etter beste kunnskap og tro;

7.6.2 En fullstendig beskrivelse av tapet eller skaden som er påført, inkludert datoer (som kan estimeres der eksakte datoer er umulig å bekrefte), arten og årsaken til det, og inkludert bevis på eierskap, dato for anskaffelse, fysisk tilstand og støttende bevis som f.eks. som kvitteringer, varelager, tilbud for reparasjonsarbeid, pluss den påståtte verdien av alle verdifulle gjenstander tapt eller skadet;

7.6.3 Hvor du er verten, bevis på ditt eierskap eller leietakerstatus med hensyn til lokalene

7.6.4 En erklæring som gir fullstendige detaljer og datoer for hvilke tiltak du har tatt for å løse saken, inkludert, uten begrensning, forhandlinger med den andre underskriveren, krav mot forsikringspoliser og politirapporter, og all kommunikasjon med det foregående, inkludert mottatte svar;

7.6.5 En erklæring om hvorvidt noen forsikringspolise eller sikkerhetsdepositum eller andre potensielle gjenvinningsmuligheter gjelder. Hvis en eksisterende forsikring eller annen mekanisme eksisterer, men ikke gjelder, må begrunnelsen oppgis. Hvis de gjelder, må det fremlegges bevis for at kravsprosessen er igangsatt, og kravet til selskapet kan deretter settes på vent inntil en slik prosess er avsluttet.

7.7 Ved mottak av et fullstendig krav, vil selskapet vurdere det før det tar en beslutning om hvorvidt det skal foretas en betaling under garantien. Bortsett fra i eksepsjonelle omstendigheter eller de som er utenfor selskapets kontroll, vil selskapet ta en avgjørelse innen 90 dager etter mottak av hele kravet. Som en del av evalueringen av det fullstendige kravet, kan selskapet gjøre ett av følgende, etter eget skjønn:

7.7.1 Kreve at du sender inn en forespørsel om datatilgang på egen regning til svindelforebyggende byråer eller forsikringsinformasjonsutvekslinger som Central Underwriting Exchange og å avsløre resultatene til oss;

7.7.2 Krev at underskriverne deltar fullt ut i uavhengig mekling, og du godtar herved å gjøre dette i tilfelle det fremsettes et fullstendig krav under en bestilling som du er underskriver av bestillingsavtalen for;

7.7.3 Innhente en verdivurdering av en eller flere gjenstander som kreves for fra en uavhengig ekspert;

7.7.4 Innhente en tapsvurdering fra en uavhengig ekspert der vi mener det er nødvendig. Slike eksperter kan inkludere uten begrensning advokater, landmålere og skadedyrbekjempere.

7.7.5 Kreve at du innhenter opptil tre tilbud for reparasjonsarbeid;

7.7.6 Kom med forespørsler om ytterligere informasjon fra den andre underskriveren, forsikringsselskaper, politiet eller andre myndigheter (inkludert lokale myndigheter), eller andre relevante parter (som naboer eller vitner til enhver hendelse som kravet oppstår på grunn av). Som underskriver av en reservasjon, godtar du herved å gjøre ditt beste for å lette slike undersøkelser, inkludert å gi din tillatelse til at informasjon blir gitt til oss der vi med rimelighet krever dette, og inkludert der personen som fremsetter det fulle kravet er den andre underskriveren til en bestilling som du har signert en bestillingsavtale for;

7.7.7 Gjennomfør intervju(er), enten oss selv eller via en representant, med enten underskriver eller med en relevant tredjepart, og du godtar herved å gjøre ditt beste for å tilrettelegge for slik aktivitet;

7.7.8 Inspisere (enten selv eller ved å bruke en ekspert til å utføre inspeksjonen på våre vegne) eventuelle skadede gjenstander eller gjenværende lagrede varer eller lagrings-/parkeringsplassen eller lagringslokalene med rimelig varsel; og/eller

7.7.9 Betal en sum under garantien, eller nekt å gjøre det, og begrunn beslutningen.

7.8 Utelukkelser. Garantien dekker eller gjelder ikke for:

7.8.1 Enhver bestilling der selskapet ikke har mottatt en kopi av bestillingsavtalen signert av både vert og gjest, der alle varer til en verdi av over kr 500 NOK er individuelt oppført;

7.8.2 Ethvert tap eller skade som ikke er rapportert i henhold til paragraf 7.5 innen 30 dager etter slutten av lagringsperioden for den aktuelle bestillingen;

7.8.3 Ethvert tap eller skade som overstiger en grense angitt i paragraf 7.4 som oppstår som følge av en eller flere bestillinger inngått av fordringshaveren;

7.8.4 Gjenstander skadet i overgang. Uttrykket "skadet i overgang" inkluderer, men ikke begrenset til skade som oppstår under (a) personlig transport av gjenstander til og fra lagrings-/ parkeringsplassen, (b) lagring, pakking og organisering av lagrings-/parkeringsplass til enhver tid i løpet av perioden som Bestilling er gyldig. Hvis gjesten har valgt transporttjenester utført av SPOTTEN AS vil vilkårene og betingelsene til selskapets fraktpartner gjelde.

7.8.5 Skade på lagret gods, eller på lokalene av lagret gods, som ikke var pakket rimelig trygt og sikkert, eller som ble lagret på en måte som gjorde det rimelig forutsigbart at skade på gjenstandene eller lokalene kunne oppstå. For eksempel vil ingen av følgende dekkes: skjøre glassgjenstander i pappesker med tunge esker plassert på toppen, ubeskyttede bilder lagret i fuktige omgivelser, eller gjenstander laget av tøy pakket i en uforseglet pose, tunge gjenstander plassert i områder som ikke tåler vekten, eller gjenstander som ruster på grunn av et fuktig miljø;

7.8.6 Skade forårsaket av rimelig forutsigbare og forebyggbare hendelser (inkludert, men ikke begrenset til, brann eller sprengte vannrør) der en av underskriverne unnlot å iverksette rimelige tiltak for å forhindre eller begrense slik skade. For eksempel unnlatelse av å reparere feil i konstruksjon eller innredning i lokalene eller unnlate å montere røykvarslere i lokalene;

7.8.7 Skade på lagrede varer eller på lokalene av en tredjepart (inkludert, men ikke begrenset til eksterne entreprenører engasjert av enten underskriver, annen gjest som er part i andre bestillinger hos verten, eller andre voksne eller barn som bor på eller besøker oppføringsadressen );

7.8.8 Enkeltvarer verdsatt til mindre enn kr 500 (selv om slike varer kan utgjøre en del av et kollektivt krav for varer av lavere verdi);

7.8.9 Valuta, penger, edelt metall i form av bullion, sedler eller verdipapirer; smykker; kunstverk eller antikviteter verdt til eller over kr 1000 ; dokumenter som vil være kostbare eller vanskelige å erstatte, inkludert uten begrensning pass eller originalversjoner av forretningskontrakter, skjøter og sertifiseringer eller kvalifikasjoner;

7.8.10 Tyveri av eller skade på en gjenstand verdt over kr 500 som gjesten ikke kan gi en bestillingsavtale for, inkludert en inventar som viser denne varen og signert av begge underskrivere pluss minst ett av følgende til selskapets rimelige tilfredshet: ( a) bevis på kjøp av den varen; (b) en e-post som faktisk er sendt eller mottatt og datert på eller før datoen for bestillingsavtalen, som inneholder et fotografi eller en video av varen; eller (c) andre bevis som viser bevis på eierskap og/eller verdi;

7.8.11 Tyveri eller ondsinnet eller kriminell skade på gjenstander der verten ikke er mistenkt og (a) som ikke er meldt til politiet innen 48 timer etter at en uskyldig underskriver ble klar over det, og i alle fall innen 30 dager etter at slutten av bestillingsperioden, eller (b) hvor forsøk på å gjenvinne verdien av den (enten via kriminelle kompensasjonsordninger eller fra eksisterende forsikringer) har vært mislykket;

7.8.12 Ethvert tap eller skade (a) på eller forårsaket av forbudt(e) gjenstand(er) bevisst lagret, eller (b) på gjenstander eller eiendom som gjøres krav på i forbindelse med en bestilling der forbudte gjenstand(er) bevisst ble lagret. For å unngå tvil vil tilstedeværelsen av forbudte gjenstand(er) automatisk utelukke ethvert krav fra gjesten mot garantien, og kan utelukke ethvert slikt krav fra verten der selskapet med rimelighet mistenker at verten var klar over slik tilstedeværelse, uansett av om det påståtte tapet eller skaden var forårsaket av eller relatert til tilstedeværelsen av slike forbudte gjenstander;

7.8.13 Skade forårsaket av lagrede varer på varer eller løsøre som eies av verten. Garantien dekker kun skade på inventar, inventar eller struktur i lokalene;

7.8.14 Skade forårsaket av eller som kan tilskrives vanlig slitasje;

7.8.15 Enhver skade på eller sykdom eller død til en person som oppstår som følge av bestillingen, eller ethvert krav basert på eierens ansvar til Verten. Slike hendelser må kreves for og/eller saksøkes utenfor garantiordningen;

7.8.16 Ethvert tap eller skade forårsaket direkte eller indirekte av en hendelse av Force Majeure. Disse inkluderer uten begrensning jordskjelv, storm, ugunstige værforhold eller fysiske naturkatastrofer, strømbrudd, epidemier, arbeidskonflikter, opprør eller sivil uorden, krig, terrorhandlinger eller Guds handlinger;

7.8.17 Ethvert tap eller skade påført som følge av tyveri eller misbruk av personopplysninger eller identitet;

7.8.18 Manglende betaling av noen del av prisen eller andre penger som gjesten skylder selskapet og i sin tur verten. Selskapet fortsetter å betale verten under slike omstendigheter og ser etter å kreve tilbake eventuelle ubetalte midler fra gjesten. Dette tilbudet er ikke en del av garantiordningen; eller

7.8.19 Indirekte tap av enhver art, inkludert, men ikke begrenset til, tap av fortjeneste, goodwill eller virksomhet.

7.9 Endringer og kansellering av garantien. Selskapet forbeholder seg retten til å endre eller kansellere garantien når som helst og etter eget skjønn.

7.9.1 Ved kansellering vil ingen nye krav tillates, men eventuelle krav under garantien som allerede er under behandling (det vil si at nettskjemaet er sendt til oss) vil bli vurdert i samsvar med versjonen av denne klausul 7 gjeldende på tidspunktet for innsending av skjemaet.

7.9.2 Der selskapet endrer garantien, vil vi vise en melding på nettstedet, og din fortsatte bruk av nettstedet eller tjenestene vil indikere at du godtar endringen.

8. ANSVAR OG ERSTATNING

8.1 Selskapets ansvar for forhold som ansvar ved lov ikke kan utelukkes eller begrenses skal ikke utelukkes eller begrenses, og resten av disse vilkårene og betingelsene skal være underlagt dette forbeholdet.

8.2 Selskapet leverer nettstedet og tjenestene på «som den er» og «som tilgjengelig»-basis. Alle betingelser, vilkår, representasjoner og garantier som ikke er uttrykkelig angitt i disse vilkårene og betingelsene, enten det er muntlig eller skriftlig eller pålagt ved lov eller lov eller på annen måte, inkludert, uten begrensning, den underforståtte garantien for tilfredsstillende kvalitet og egnethet for et bestemt formål er herved utelukket.

8.3 Selskapet gir ingen garantier, betingelser, garantier eller representasjoner i forhold til nettstedet eller tjenestene:

8.3.1 med hensyn til fullstendigheten eller nøyaktigheten av råd og informasjon som finnes på eller sendt eller mottatt fra nettstedet eller ethvert nettsted som det er koblet til;

8.3.2 av et bestemt resultat eller utfall av bruk av nettstedet eller tjenestene, eller som vil oppfylle dine krav; eller

8.3.3 at nettstedet eller tjenestene og innholdet på nettstedet eller serveren som gjør det tilgjengelig er feil- eller virusfrie eller fri for andre skadelige komponenter, eller at din bruk av nettstedet vil være uavbrutt, rettidig, sikker eller feilfri.

8.4 Alle avtaleinngåelsen og leieforhold inngås og utføres helt på egen risiko. Selskapet og dets ledere, direktører, investorer og ansatte utelukker i den fulle utstrekning det er tillatt av gjeldende lov ethvert ansvar for krav, krav, skader, tap, kostnader og utgifter, som oppstår som følge av eller på noen måte forbundet med enhver bestilling, enhver annen ordninger som bruker(e) kan ha gjort i forbindelse med dette nettstedet, eller brukerens bruk av nettstedet.

8.5 Du stoler på informasjon gitt av andre brukere på egen risiko. Selskapet vil bestrebe seg på å verifisere utleiere og leietakere gjennom bruk bank-id og vipps, og mulig utleieinspeksjoner (enten personlig eller via videokonferanse), men selskapet kan ikke kontrollere, godkjenne, godkjenne eller sjekke tilgjengeligheten, tilstanden eller arten av annonsert spotplass eller nøyaktigheten, valutaen, sannheten eller fullstendigheten til informasjonen gitt av brukere av nettstedet, og det er ditt ansvar å gjøre dette og å ta alle andre nødvendige forholdsregler før du arrangerer eller gjennomfører en bestilling. Du bør bruke forsiktighet, sunn fornuft og praktisere sikker handel når du bruker nettstedet.

8.6 I henhold til punkt 7 bruker du bestillingsavtalen(e) som er gitt på egen risiko. Selskapet påtar seg ikke ansvar for tap, utgifter, krav eller skader av noen art som direkte eller indirekte oppstår som følge av din bruk av bestillingsavtalen(e) som kan være tilgjengelig på nettstedet fra tid til annen. Brukere informeres om at slike bestillingsavtaler kun skal brukes som en veiledning, og selskapet tilbyr ingen garantier, garantier eller representasjoner, uttrykte eller underforståtte, med hensyn til deres nøyaktighet eller hensiktsmessighet, egnethet for et bestemt formål, frihet fra feil eller utelatelse, eller at de vil oppfylle de individuelle kravene til en bruker.

8.7 Du godtar å holde selskapet skadesløs fra og mot ethvert krav, ansvar, skader, tap og utgifter, inkludert, uten begrensning, rimelige juridiske og regnskapsmessige gebyrer, som oppstår direkte eller indirekte fra ditt brudd på noen av dine forpliktelser i henhold til disse vilkårene og betingelsene. .

9. INFORMASJON LEVERT AV VERTER

9.1 Ved å laste opp eller sende inn informasjon eller materiale til nettstedet, gir brukeren automatisk selskapet en royaltyfri, ikke-eksklusiv rettighet og lisens til å bruke, reprodusere, endre, redigere, tilpasse, publisere, oversette, lage avledede verk fra, distribuere, fremføre og vise slikt materiale (helt eller delvis). Brukeren erkjenner at selskapet ikke er forpliktet til å publisere noe materiale som er sendt inn av brukeren.

9.2 Du må ikke laste opp informasjon, innhold eller materiale som:

Er falsk, unøyaktig eller villedende;

Bryter enhver lov, vedtekt, forordning eller forskrift;

Er støtende, truende, fornærmende, ærekrenkende, trakasserende, rasistisk, sexistisk, homofobisk eller uanstendig;

bryter enhver opphavsrett, varemerke eller andre immaterielle rettigheter, enten de tilhører selskapet eller en tredjepart;

Krenker andres personvern eller andre personlige rettigheter, forårsaker en ordensforstyrrelse, ulempe eller angst for noen person, eller utgir seg for å være en annen person;

Inneholder virus, trojanske hester, ormer, tidsinnstilte bomber, roboter, edderkopper, crawlere eller andre stykker kode som kan skade, modifisere, slette, forstyrre, i det skjulte avskjære, få tilgang uten autoritet eller ekspropriere system, data eller personlig informasjon; eller

Skaper ansvar for selskapet eller fører til at det mister (helt eller delvis) tjenestene til sine ISPer eller andre leverandører.

9.3 Annonser kan deaktiveres eller fjernes etter vårt skjønn av grunner, inkludert men ikke begrenset til følgende:

Åpenbart plagiat
Tilbakemelding fra andre brukere om nøyaktigheten av oppføringen eller tvil om eiernes integritet
Tilbyr å lagre forbudte gjenstander
Tom eller en lite nyttig beskrivelse
Urealistisk prissetting
Falsk informasjon
Ulovlig eller upassende bruk
Hensikt å unngå å betale riktig gebyr
Eventuelle problemer knyttet til betaling av gebyrer
Brudd på punkt 9.2 ovenfor

9.4 Uten å begrense andre rettsmidler tilgjengelig for selskapet ved lov, egenkapital eller under disse vilkårene og betingelsene, kan selskapet, etter eget skjønn, suspendere eller avslutte kontoen din hvis selskapet mistenker at du har engasjert deg i uredelig, ulovlig eller upassende aktivitet, eller aktivitet som bryter disse vilkårene og betingelsene, i forbindelse med nettstedet og tjenesten som tilbys. Selskapet kan fjerne og/eller forby annonser oppført av deg.

Hvis du mistenkes for å ha brukt nettstedet eller tjenestene våre enten direkte eller indirekte for å utføre ulovlige eller kriminelle aktiviteter, vil vi ikke nøle med å videreformidle dine fulle detaljer og IP-adresser til politiet. Vennligst se vår personvernerklæring.

10. Din bruk av andre brukeres informasjon

10.1 Selskapet tillater brukere begrenset tilgang til andre brukeres kontaktinformasjon med det formål å tilby sine tjenester. Du godtar å ikke under noen omstendigheter avsløre personlig identifiserbar informasjon om en annen bruker til noen tredjepart uten først å ha innhentet vårt samtykke og samtykke fra en slik annen bruker. Du samtykker også i å svare på meldinger så snart som mulig og helst innen 48 timer etter mottak.

10.2 Du godtar at med hensyn til andre brukeres personlig identifiserbare informasjon som du innhenter gjennom nettstedet eller gjennom en nettkommunikasjon eller nettbasert transaksjon, og med mindre den andre brukeren skriftlig samtykker i noe annet; du vil kun bruke slik informasjon:

For nettsiderelatert kommunikasjon som er relatert til en bestilling; eller
I løpet av bruk av tjenester som tilbys via nettstedet, eller for klager; og
I samsvar med gjeldende lover og forskrifter, inkludert, uten begrensning, databeskyttelse og personvernlover

10.3 Selskapet tolererer ikke spam eller uønsket kommersiell kommunikasjon, og brukere skal ikke ta uønsket kontakt med de andre brukerne av nettstedet med mindre det er uttrykkelig forutsatt i disse vilkårene og betingelsene.

10.4 Vi forbeholder oss retten til å overvåke meldinger som sendes via nettstedet for forskning, opplæring eller identifisering av brudd på disse vilkårene og betingelsene.

11. BRUDD

11.1 Selskapet har rett til å begrense aktiviteten din på nettstedet, umiddelbart gi en advarsel, suspendere eller avslutte brukerregistreringen din eller noen av dine oppførte lagrings-/ parkeringsplasser og nekte å gi noen av tjenestene til brukeren uten varsel til brukeren av en av følgende årsaker:

11.1.1 brukeren bryter disse vilkårene og betingelsene;

11.1.2 hvis selskapet ikke er i stand til å verifisere eller autentisere brukerinformasjonen som er gitt oss til vår tilfredshet;

11.1.3 hvis selskapet mener at brukerens handlinger kan forårsake nettstedets juridiske ansvar eller økonomisk tap; eller

11.1.4 hvis selskapet etter eget skjønn mener det er i det beste for nettstedet og andre brukere.

12. OPPSIGELSE AV LEIEAVTALE

12.1 Når du inngår en leieavtale som leietaker, godtar du å fjerne alle lagrede varer fra lagrings-/ parkeringsplassen på utleiers eiendom innen 24 timer etter slutten av bestillingsperioden, siste dato som gebyret er betalt for, eller oppsigelse av Bestillingsavtale, som aktuelt.

12.2 Du godtar videre at i tilfelle du unnlater å fjerne lagrede varer i samsvar med denne klausulen,
skal utleier/selskapet ha rett til å fjerne, ødelegge eller selge de lagrede varene ved å gi deg seks ukers varsel. Selskapet har rett til å belaste deg pro rata for en slik seks ukers varselperiode og til å fjerne, ødelegge eller selge lagrede varer uten ytterligere varsel dersom betaling ikke er mottatt innen utløpet av varselperioden.

12.3 Når du inngår kontrakt som utleier, godtar du at dersom leietaker ikke henter eiendelene sine eller forlenger bestillingsavtalen, vil du få seks ukers varsel før du har rett til å utføre handlingene beskrevet i 12.2 ovenfor. I tilfelle du mottar varsel om at leietaker har dødd i løpet av lagringsperioden, samtykker du i å tillate en ytterligere periode på to uker (til sammen åtte ukers varsel) før du iverksetter noe slikt. Du godtar videre at i tilfelle ditt dødsfall vil dine arvinger og/eller bobestyrere gi minst to ukers varsel om oppsigelse til gjesten, hvoretter klausul 12.2 vil gjelde.

13. PERSONVERN
13.1 Nettstedet har en personvernpolicy, som utgjør en del av disse vilkårene og betingelsene. Du må lese og godta personvernreglene før du bruker nettstedet.

14. IMMATERIELL EIENDOM

14.1 Nettstedet og all intellektuell eiendom som tilhører eller assosieres med selskapet, inkludert ethvert varemerke eller handelsnavn, logoer og programvare, og alt innhold på nettstedet (inkludert, men uten begrensning, tekst, grafikk, videoer, musikk, lyd, lenker og programvare) er og forblir til enhver tid selskapets eiendom og/eller brukes under lisens fra dets leverandører og er beskyttet under internasjonale traktatbestemmelser og verdensomspennende lover om opphavsrett, og du godtar at du ikke vil krenke slike rettigheter på noen måte.

14.2 Med unntak av det som er uttrykkelig tillatt i disse vilkårene og betingelsene, kan du ikke kopiere, reprodusere, redistribuere, laste ned, publisere, overføre, vise, tilpasse, endre, lage avledede verk fra eller på annen måte trekke ut eller gjenbruke noe innhold på noen måte eller på ethvert medium (inkludert andre nettsteder) uten vårt skriftlige samtykke på forhånd. Vi gir deg heller ingen uttrykte eller underforståtte rettigheter under noen av våre varemerker, opphavsrettigheter eller andre eiendomsrettigheter.

14.3 Selskapets logo og ethvert annet bilde på nettstedet som bærer selskapets navn er varemerker for selskapet. De kan ikke brukes uten vårt skriftlige samtykke på forhånd.

14.4 All informasjon og innhold som lastes opp eller på annen måte sendes, på noen måte, av deg til nettstedet eller selskapet eller til andre brukere, må ikke krenke noen tredjeparts immaterielle rettigheter eller andre juridiske rettigheter. Du godtar og garanterer at du eier eller har tillatelse fra eierne til å bruke all informasjon eller innhold du laster opp eller sender på den måten og til formålene du laster opp eller sender det.

14.5 Når du laster opp eller sender informasjon eller annet innhold til eller via nettstedet, gir du selskapet en verdensomspennende, royaltyfri, underlisensierbar, ikke-eksklusiv lisens til å reprodusere, redigere, overføre og publisere informasjonen eller innholdet for formålene av disse vilkårene og betingelsene.

15. TREDJEPARTS RETTIGHETER

15.1 Vilkårene og betingelsene og dokumentene det refereres til i dem er laget til fordel for partene og deres etterfølgere og tillatte overdragere og er ikke ment å være til fordel for, eller kunne håndheves av, noen andre.

15.2 Nettstedet inkluderer Google Maps-funksjoner og innhold. Bruk av Google Maps-funksjoner og innhold er underlagt tilleggsvilkårene for Google Maps/GoogleEarth og Googles personvernregler. Nettstedet kan bruke offentlige og private godkjente kanaler for å slå opp en leietakers kjøretøydetaljer når de foretar en bestilling av en spotplass.

16. GENERELT

16.1 Oppsigelse: Mens du deltar i en bestilling, må brukerkontoen din forbli aktiv. Når alle dine aktive bestillinger er avsluttet og ingen kommer til å bli fornyet, vil du kunne deaktivere brukerkontoen din.

16.2 Hele avtalen: Disse vilkårene og betingelsene utgjør hele avtalen og forståelsen mellom partene og erstatter enhver tidligere avtale eller forståelse mellom partene med hensyn til alle forhold som refereres til i dem.

16.3 Ingen byrå: Ingenting i disse vilkårene og betingelsene er ment å, eller skal anses å, utgjøre et partnerskap eller joint venture av noe slag mellom noen av partene, og heller ikke utgjøre noen part som agent for en annen part for noe formål. Ingen part skal ha myndighet til å opptre som agent for eller binde en annen part på noen måte.

16.4 Ingen fraskrivelse: Enhver unnlatelse av noen av partene i å håndheve noen bestemmelse i disse vilkårene og betingelsene til enhver tid skal ikke tolkes som en fraskrivelse av en slik bestemmelse og skal ikke påvirke deres rett til å håndheve en slik bestemmelse.

16.5 Ingen overdragelse, overføring eller underkontrakt: Disse vilkårene og betingelsene er personlige for partene, og ingen av partene skal tildele, overføre, underkontraktere eller på noen annen måte håndtere noen av sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne kontrakten uten skriftlig forhåndssamtykke fra den andre parten. parti.

16.6 Gjeldende lov og jurisdiksjon: Disse vilkårene og betingelsene (sammen med alle dokumenter det refereres til i dem) styres av og tolkes i samsvar med engelsk lov. Partene er ugjenkallelig enige om at de engelske domstolene har jurisdiksjon til å avgjøre enhver tvist eller ethvert krav som oppstår fra eller i forbindelse med vilkårene og betingelsene, dokumenter som henvises til i dem.

16.7 Du som bruker er selv ansvarlig for å sikre at betaling og/eller utbetaling skjer i tråd med dine gjeldende MVA plikter. Særskilt næringsdrivende som benytter plattformen må påse riktig registrering (inn og/eller - utbetaling) iht din MVA plikt. Spotten må tilgjengeliggjøre hensiktsmessig fakturabilag.

17. Informasjonskapsler

17.1 Vi kan også lagre informasjon om deg ved å bruke informasjonskapsler (filer som sendes av oss til din datamaskin eller annen tilgangsenhet) som vi kan få tilgang til når du besøker siden vår i fremtiden. Vi gjør dette for å spore sidene du besøker. De eneste personlige opplysningene en informasjonskapsel kan inneholde, er informasjon du selv oppgir.

17.2 Vi bruker informasjonskapsler for å finne ut hva besøkende på nettstedet vårt finner nyttig. Vi er interessert i hvilke sider som er mest populære og hvor besøkende oppholder seg lengst. Vi vil bruke denne informasjonen til å hjelpe brukere med å nå disse sidene raskt.

Ytterligere spørsmål: Hvis du har spørsmål eller spørsmål angående noen av tjenestene eller produktene som vises, vennligst kontakt oss.

Møtested for leie og utleie av plass

  • Hjem
  • Lei Spot
  • Utleie av Spot
  • Om oss
  • FAQ
  • Kontakt oss
  • Brukervilkår
  • Personvernerklæring

©2024 Spotten • Alle rettigheter forbeholdes Organisasjonsnummer: 928 235 211